Social media

Vind jij het vaak lastig om te bedenken wat je nu weer op je social-mediakanalen zult zetten? En merk je dat er niet echt een rode draad zit in je berichten? Dan is het tijd voor een social-mediastrategie!

In een social-mediastrategie leg je vast:

  • wat je wilt bereiken

  • welke doelgroepen je wilt bereiken

  • welke kanalen je gaat inzetten

Als je dit weet, kun je gaan nadenken over het soort berichten dat je wilt gaan plaatsen (de content). En nu wordt het pas écht leuk! Want met een goed uitgewerkt social-mediaplan kun je je content voor wéken vooruit plannen.

Wat ik concreet voor je kan doen

  • Je helpen bij je social-mediastrategie

  • Met je meedenken over de juiste kanalen

  • Je kanalen opzetten en inrichten

  • Research doen naar de activiteiten van je concurrentie op social media

  • Samen met jou brainstormen over de content die je kunt gaan plaatsen

  • Aansprekende, visueel aantrekkelijke berichten maken

  • Berichten inplannen met behulp van een social media tool (bijv. Buffer of HootSuite)

  • De resultaten aan je terugkoppelen en advies geven over het vervolg

  • Prikkelende teksten schrijven voor je advertenties (voor Facebook adverteren en LinkedIn adverteren werk ik samen met een expert)