Huh, minimalistische marketing, wat is dat nu weer?

Simpel: minder doen, maar datgene wat je doet wél heel erg goed doen.

Dit is hard nodig in deze wereld van ‘content overload’, waarin iedereen 24/7 content spuit in de hoop op te vallen.

Maar de wereld heeft niet méér content nodig, ze heeft bétere content nodig. Kwaliteit boven kwantiteit dus.

Minimalistische marketing gaat terug naar de essentie van marketing.

In plaats van zo veel mogelijk content de wereld in te slingeren en achter elke nieuwe trend aan te hollen, vraag je je af:

  • WAT wil ik bereiken?

  • WIE wil ik bereiken? (psst, het antwoord is NIET ‘iedereen’)

  • HOE kan ik mijn doel(groep) het beste bereiken?

Minimalistische marketing draait dus niet om zo weinig mogelijk aan marketing doen. Het draait om de juiste dingen doen, op een manier die bij jou past.

Bij mij gaat het bovendien over ethische, integere en authentieke marketing. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, dat idee. Geen trucjes, maar oprecht verbinding maken met je klanten. Als je dat goed doet, komen je klanten als vanzelf naar je toe.

Voordelen minimalistische marketing:

  • Je kunt je focussen op kwaliteit in plaats van kwantiteit

  • Je haalt meer uit je bestaande content

  • Je hebt meer rust in je hoofd, omdat je niet achter elke trend aan holt

  • Je schiet niet langer met hagel, maar gaat doelgericht te werk

  • Je straalt eenduidigheid uit, omdat je alles met een achterliggende reden doet

  • Je marketing kost minder tijd, doordat je efficiënter werkt

Ben jij er klaar voor een marketingminimalist te worden? Vraag dan vandaag nog je gratis en vrijblijvende online kennismakingsgesprek aan!