Hoe je met slechts 1 mega waardevolle blogpost de 7-contactmomenten-theorie onderuit kunt halen

2.png

Onlangs was ik een beetje aan het googlen, toen ik op een blogpost stuitte die werkelijk antwoord gaf op álle vragen die ik had over een specifiek onderwerp. Ik had al meer blogposts over dat onderwerp gelezen, maar geen enkele ging zó diep en was zó praktisch ingestoken als deze. I loved it.

Ergens halverwege keek ik wie deze briljante blogpost eigenlijk had geschreven. Het bleek een Amerikaans bedrijf te zijn dat een tool verkoopt waarmee je al je online content op 1 plek kunt beheren en distribueren. Ik had nog nooit van het bedrijf gehoord, maar ik vroeg ter plekke een proefperiode aan en hoopte heel erg dat het product zó goed zou bevallen dat ik een abonnement wilde nemen (!)

Niks 7 contactmomenten, er was slechts 1 mega waardevolle blogpost nodig om mij enthousiast te maken over hun product. Stel je eens voor dat je dat bedrijf bent. Dat je niet hoeft te leuren om klanten, maar dat mensen staan te springen om jouw product of dienst te mogen afnemen.

Omdat jij hen écht hebt geholpen, in tegenstelling tot al die anderen die je vooral vertellen dát je iets moet doen en niet hóé dan. En die niet thuis geven als je te veel vragen stelt, omdat ze bang zijn dat je het allemaal wel zelf gaat doen (yes, I’m looking at you, juristen die over de AVG bloggen).

Maar in plaats van dat gebeurt waar ze op hopen (dat ik een offerte bij hen ga aanvragen), gebeurt het tegenovergestelde. Ik ben gefrustreerd omdat hun blog me niet voldoende op weg helpt en omdat ik geen bruikbaar antwoord krijg op mijn vragen en ga naar de concurrent. Die niet per se beter is, maar wel goedkoper.

En dan ben je een commodity, een bulkgoed geworden. Mensen shoppen bij jou omdat jij de goedkoopste bent, niet omdat je de beste bent. Terwijl ze best bereid zijn te betalen voor kwaliteit. Maar ja, dan moet je wel laten zien dat je anders bent dan de rest.

Voorkom dat jij ook een commodity wordt. Durf echt waardevolle kennis weg te geven en durf een ander en beter verhaal te vertellen dan je concurrent. Hoe je dat doet, vertel ik je in mijn blogpost van volgende week.

Wil je deze niet missen? Meld je dan aan voor mijn Regel Renske Bulletin en je ontvangt hem in je mailbox.