Geen tijd of zin om te bloggen? Huur een ghostblogger in!

Zie je het nut van bloggen wel in, maar heb je géén idee waar je de tijd vandaan moet halen om op een consistente basis een blogpost te publiceren? Of ben je gewoon niet zo’n schrijftalent en word je diep ongelukkig van het idee dat je je kostbare tijd aan schrijven moet ‘verdoen’? Overweeg dan eens een ghostblogger in te huren! In deze blogpost vertel ik je wat een ghostblogger precies is en wat de voordelen zijn van het inhuren van een ghostblogger!

Een ghostblogger, wat is dat nu weer?

Heel simpel: een ghostblogger is een professionele tekstschrijver die jouw blogposts voor je schrijft en jouw (bedrijfs)naam eronder zet. Op die manier kun jij je, zonder dat het je veel tijd kost, profileren als expert en meer bezoekers naar je website trekken. Klinkt goed, toch?

Voordelen van een ghostblogger inhuren

1. Je bespaart tijd

Elk uur dat je niet aan bloggen hoeft te besteden, kun je besteden aan het binnenhalen van nieuwe klanten. Natuurlijk moet je in het begin wel tijd investeren in een gestroomlijnde samenwerking. Je ghostblogger moet jou, je manier van praten (zodat een blogpost echt klinkt als jou) en je product(en) of dienst(en) goed leren kennen. Maar als de samenwerking eenmaal staat, bespaart het uitbesteden van bloggen je zeeën van tijd.

Op den duur hoef je alleen nog maar de blogposts die je ghostblogger heeft geschreven te voorzien van feedback. En aangezien jouw ghostblogger jouw business steeds beter leert kennen, wordt die feedback ook steeds minder. Whoohooh.

ghostblogger-expertise.png

2. Een ghostblogger heeft expertise die jij niet hebt

Natuurlijk kun je zelf een cursus zakelijk bloggen volgen om beter te worden in bloggen. Maar let’s face it: iemand die bloggen/schrijven ‘erbij doet’, zal daar nooit zo goed in worden als iemand die zijn vak ervan heeft gemaakt en het dagelijks doet. Net zoals Sven Kramer geen meervoudig Olympisch kampioen zou zijn geworden als hij niet dagelijks op de ijsbaan had gestaan ;-)

Een ervaren ghostblogger heeft kennis van SEO en weet precies wat wel en niet werkt in een geschreven tekst. Hoef jij je daar niet meer in te verdiepen :-)

ghostblogger-business.png

3. Een ghostblogger is geen inhoudsdeskundige

Misschien verrast het je dat dit punt onder de voordelen staat. Want, zul je misschien denken, een ghostblogger heeft niet de expertise die ik heb. Dan kan hij toch ook niet met net zo veel diepgang schrijven?

Dat klopt.

Maar dat jij veel expertise hebt, kan ook een nadeel zijn. Jij kent je product of dienst immers door en door en daarom kan het lastig zijn om je te verplaatsen in de klant. Veel van wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat niet voor je (potentiële) klanten.

Een ghostblogger heeft deze handicap niet. Daarom is het voor hem veel gemakkelijker om vanuit het perspectief van je klant naar je business te kijken en zo met nieuwe blogonderwerpen te komen.

Zou het voor jou interessant zijn om een ghostblogger in te huren of schrijf je je blogs toch liever zelf?

Renske HolwerdaComment